معرفی رشته های کاردانی دانشگاه ازاد اسلامی

اخبار مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی

معرفی رشته های کاردانی دانشگاه ازاد اسلامی

۱۲۱ بازديد



فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش یا رشته های نظری که متقاضی تحصیل در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد هستند با توجه به آخرین مدرک و رشته تحصیلی خود می توانند با رعایت سایر شرایط برای پذیرش بدون آزمون و یا با آزمون این مقاطع اقدام کنند.

 

در طی سال های اخیر پذیرش تمامی رشته های ارائه شده در مقطع کاردانی پیوسته یا فنی به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی بوده اما پذیرش برخی رشته های مقطع کاردانی ناپیوسته به صورت بدون ازمون و پذیرش برخی از طریق کنکور سراسری انجام شده است.

 

لذا در ادامه این مقاله به تفکیک کاملترین لیست رشته های کاردانی پیوسته یا همان کاردانی فنی دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۰ به همراه دانشگاه های ارائه دهنده و لیست رشته های کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد در سال 1400 و محل های ارائه شده هر کد رشته محل را ارائه داده ایم.

لیست رشته های کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

 داوطلبانی که فارغ التحصیل مقطع دوازدهم نظام جدید یا سال چهارم دبیرستان نظام قدیم و سال سوم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی رشته های فنی حرفه ای و کاردانش بوده و قصد ادامه تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته را دارند علاوه بر کنکور کاردانی فنی حرفه ای می توانند در پذیرش رشته های بدون آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۰ نیز نام نویسی کنند.

 پذیرش تمامی رشته های ارائه شده در مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد سال 1400 به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی بوده و نیازی به شرکت در آزمون ندارد. رشته های مختلف فنی و کاردانش در دانشگاه های آزاد ارائه می شوند که پرطرفدار ترین آنها عبارتند از :

 

 حسابداری

 

 نقشه کشی معماری

 

 گرافیک

 

 نقاشی

 

 تربیت بدنی

 

 نرم افزار کامپیوتر

 

 نقشه برداری

 

 طراحی دوخت

 

 مواردی که در بالا ارائه شده صرفا پرطرفدار ترین لیست رشته های کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد بوده و علاوه بر این رشته ها موارد دیگری در گرایش ها و دسته بندی های متنوعی ارائه می شود. داوطلبان بسته به تجانس لازم برای هر رشته تحصیلی می توانند رشته دانشگاهی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

لیست رشته های کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

 دارندگان دیپلم نظام جدید، نظام قدیم و یا پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی رشته های نظری، فنی و حرفه ای، کاردانش و هنرستان که علاقه مند به تحصیل در رشته های ارائه شده در گروه های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان مقطع کاردانی ناپیوسته هستند می توانند علاوه بر ثبت نام کنکور سراسری سال 1400 برای پذیرش رشته های کاردانی ناپیوسته آزاد نیز نام نویسی کنند. 

 داوطلبان باید دقت داشته باشند به جز گرایش های رشته کاردانی بهداشت عمومی که پذیرش آن از طریق ثبت نام و شرکت کنکور سراسری دانشگاه آزاد بوده، پذیرش سایر رشته های ارائه شده در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد همگی به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. پرطرفدار ترین رشته های کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد عبارتند از :

 

 دامپزشکی

 

 حسابداری

 

 برق

 

 گرافیک

 

 معماری

 

 نرم افزار کامپیوتر

 

 عمران

 

 علوم ورزشی

 

 رشته های فوق موارد پر طرفدار این مقطع بوده و علاوه بر این رشته ها برخی رشته های دیگری نیز در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ارائه می شود. داوطلبان متقاضی انتخاب رشته کاردانی بهداشت عمومی می توانند برای اطلاع از واحد های ارائه دهنده آن دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد را مطالعه کرده و نسبت به انتخاب این رشته در زمان انتخاب رشته کنکور اقدام کنند. 

با توجه به عدم انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، هنوز لیست رشته محل های بدون آزمون کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۰ مشخص نشده است البته همانند مقطع کاردانی پیوسته معمولا رشته های ارائه شده در این مقطع هر ساله مشابه سال قبل بوده و ممکن است ظزفیت ها یا دانشگاه های ارائه دهنده آن تغییر کنند. لذا در ادامه لیست رشته های کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد سال گذشته را ارائه داده ایم.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.