بدون سد کنکور وارد دانشگاه شوید !!

اخبار مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی

بدون سد کنکور وارد دانشگاه شوید !!

۱۱۲ بازديد



یکی از محبوب ترین مقاطع تحصیلی ، کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد می باشد که در این مقطع دست شرکت کنندگان برای انتخاب رشته بسیار باز است . با توجه به امکانات فراوانی که دانشگاه آزاد دراختیار دارد ،این دانشگاه در این مقطع رشته های متنوعی را در اختیار داوطلب قرار می دهد و متقاضیان برای انتخاب رشته انتخابهای بیشتری پیش رو دارند .

دانشگاه آزاد می تواند در این مقطع پاسخگوی نیازهای دانشجویان و علاقمندان به ادامه تحصیل باشد. جهت اطلاع داوطلبان ، ثبت نام بدون کنکورکارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد در سال دوبار و متفاوت از سال قبل برگزار می شود و زمان ثبت نام بدون کنکورکارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد متغیر می باشد . قابل ذکر است که ثبت نام با کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد ، توسط کنکور سراسری انجام می گردد .

 

به این منظور داوطلبان می بایست قبل از هر کاری لیست رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه آزاد را بررسی نمایند . مطالعه این لیست متقاضیان را با دانشگاه های پذیرنده هر رشته آشنا کرده و امکان تصمیم گیری درست در نحوه اولویت بندی انتخاب ها را فراهم می کند .

 

 همچنین این لیست می تواند راهنمای مناسبی برای داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 99 باشد ، چرا که بسیاری از داوطلبان به امید تحصیل در دانشگاه مورد علاقه خود در این آزمون شرکت می نمایند درحالیکه ممکن است رشته محل مورد علاقه خود را در لیست رشته های با آزمون دانشگاه آزاد پیدا نکنند و این بدین معنیست که برای قبولی در آن رشته محل نیازی به شرکت در کنکور سراسری نیست . لذا در ادامه لیست رشته های دانشگاه آزاد ۹۹ را به تفکیک در هر گروه آزمایشی در اختیار داوطلبان قرار داده ایم .

لیست رشته های با آزمون دانشگاه آزاد 99

اکثر رشته های با آزمون کنکور تجربی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شامل رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند و داوطلبان تنها از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه و تراز قبولی می توانند پذیرش شوند .

 

اما در مورد سایر گروه های آزمایشی ( ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان ) با توجه به اینکه بیش از 98  درصد رشته محل های دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور ارائه می شود و معمولا دانشگاه های با کیفیت در شهرهای بزرگ ، رشته محل های خود را تنها به صورت با آزمون ارائه می دهند .

 

در دفترچه انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۹۹ رشته های گروه آزمایشی تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان ، تنها نام رشته محل هایی درج شده است که به دلیل تعداد زیاد متقاضیان ، صرفا از طریق کنکور پذیرش دانشجو دارند .

 

اگر شما موفق به کسب قبولی در رشته محل مورد تقاضا نشدید یا به هر دلیل قصد پذیرش از طریق کنکور را نداشتید ، می توانید در سایر واحد های دانشگاه آزاد در همین رشته ها به صورت بدون کنکور یا بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام و تحصیل داشته باشید . البته رشته های بدون کنکور شامل رشته های پزشکی و پیراپزشکی نمی شود و این رشته ها در همه دانشگاه ها به صورت با آزمون پذیرش دارد

 

لیست رشته های با آزمون دانشگاه آزاد 99

تجربی     پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی ، پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، هوشبری ، علوم آزمایشگاهی ، علوم تغذیه ، مهندسی بهداشت محیط ، مهندسی بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی ، بهداشت خانواده و بهداشت مبارزه با بیماری ها


ریاضی    مهندسی برق ، مهندسی صنایع ، مهندسی عمران ، مهندسی معماری ، مهندسی مکانیک ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی ساخت و تولید ، مهندسی پزشکی ، علوم کامپیوتر ، معماری داخلی ، علوم و مهندسی آب ، مهندسی مواد و متالوژی ، مهندسی شیمی ، مهندسی پلیمر ، مهندسی نفت ، مهندسی نقشه برداری ، مهندسی صنایع ، مهندسی شهر سازی ، مهندسی هسته ای ، ریاضیات و کاربرد ها ، مهندسی ورزش ، مهندسی نساجی ، مهندسی انرژی ، مهندسی صنایع غذایی ، مهندسی ماشین های صنایع غذایی ، علوم و مهندسی آب


انسانی      حقوق ، روانشناسی ، حسابداری ، مئدیریت بازرگانی ، مدد کاری اجتماعی ، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون ، علوم تربیتی ، مطالعات خانواده ، علوم سیاسی ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت مالی ، حسابداری ، اقتصاد ، هتلداری ، علوم ورزشی ، گردشگری ، مدیریت دولتی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت امور بانکی ، مدیریت امور گمرکی ، زبان و ادبیات فارسی ، جغرافیا


هنر          مرمت بناهای تاریخی ، عکاسی ، ارتباط تصویری


زبان         مترجمی زبان انگلیسی ، آموزش زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان آلمانی

 

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد 99

یکی از راه های ورود به دانشگاه آزاد ، ثبت نام بدون کنکور یا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است ، این دانشگاه در کلیه ی رشته ها به غیر از رشته های پزشکی و پیراپزشکی اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون می کند .

 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت جداگانه از دفترچه انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد در دو بازه زمانی مهر و بهمن منتشر می شود و متقاضیان می توانند با دانلود این دفترچه از لیست رشته های ارائه شده مطلع شوند و ثبت نام خود را در مقطع مورد نظر کاردانی پیوسته ، ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته انجام دهند .

 

مشاوره تحصیل در دانشگاه آزاد

داوطلبان توجه داشته باشند ، بر خلاف دفترچه های انتخاب رشته کنکور سراسری که برای هر گروه آزمایشی یک دفترچه جداگانه منتشر می شود ، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای همه ی گروه های آزمایشی تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان به صورت تمام وقت و پاره وقت و داخل یک دفترچه دسته بندی شده و داوطلبان تنها باید با توجه به کنکور گروه آزمایشی خود ، کد رشته محل های مورد نظر را انتخاب و بعد از اولویت بندی در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج کنند .

 

در نظر داشته باشید شرکت در کنکور سراسری تنها راه ورود به این دانشگاه نیست و این دانشگاه به جز رشته های پزشکی و پیراپزشکی در سایر گروه های آزمایشی به صورت بدون کنکور پذیرش دارد و همه ی داوطلبان می توانند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 شرکت کنند .

 

 کلیه متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اعم از داوطلبانی که متقاضی رشته های با کنکور و یا رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد هستند ، برای تحصیل در این دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه هستند بنابراین بهتر است داوطلبان قبل از ثبت نام از میزان شهریه این دانشگاه با خبر شوند .

اصول مطالعه موثر در کنکور

با اینکه داشتن رنامه ریزی منظم و دقیق حرف اول را در بهتر درس خواندن می زند اما نکات مهم دیگر را نیز باید در نظر گرفت. برای بهبود و افزایش توان یادگیری باید اصولی را با دقت اجرا کنید؛ زیرا فقط با رعایت این اصول می‌توانید بهتر بیاموزید و از وقت خود حداکثر استفاده را ببرید. برخی از این اصول عبارتند از:

  1. تعیین هدف: شما باید قبل از مطالعه برای خودتان هدفی را مشخص کنید، به این معنی که این درس را به چه منظوری می‌خواهید مطالعه کنید، آیا فقط نکته‌های اصلی درس را می‌خواهید یا قصد دارید همه مطالب کتاب را بفهمید.
  2. تعیین مدت زمان مطالعه: باید معلوم کنید چه مقدار زمان می‌خواهید صرف مطالعه کنید. تعیین زمان و مقدار مطالعه به فراگیر آرامش می‌دهد و این آرامش موجب افزایش میزان یادگیری و سرعت مطالعه می‌شود.
  3. مطالعه فعالانه داشته باشید: دانش‌آموزی که به منظور یادگیری و به صورت هدفدار مطالعه می‌کند، برای یادگیری بهتر باید مطالعه فعال داشته باشد. شما می‌توانید با خلاصه‌برداری، حل تمرین، علامت‌گذاری و گزینش نکته‌های مهم، مطالعه خودتان را فعال کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.